23 Kasım 2011 Çarşamba

Adalet Sistemimize bu yakışıyor mu?


Ünal İNANÇ

KCK tutukluları neden ana dillerinde savunma yapamıyorlar?
AKP iktidarı ülkemizin yönetiminde devrim üstüne devrim yapıyor. Gazetelere bakıyorum, televizyonları izliyorum, bir ileri demokrasi gelmiş ülkemize, bir ileri demokrasi...
Dört yıla yaklaştı, Ergenekon diye bir dava başladı. İlâ maşallah asker, askerin yanından geçmiş, birilerine merhaba demiş kim varsa ona da merhaba dediler. İleri demokrasinin dengeler üzerine kurulduğunu 2011 yılında anladık. KCK (Kürdistan Halklar Konfedarasyonu) hakkında takibat başladı. Hani bir türkü var ya hapishaneler doldu doldu diye... Ne de olsa Diyarbakır'da gazetecilik yapmıyorum. Hesabıma göre Diyarbakır'da dört yüze yakın KCK davasından tutuklu var. Sorguları bile yapılmadı. Neymiş efendim, anadillerinde Kürtçe savunma yapmak istiyorlarmış. Bildiğim kadarıyla yasalarımızda bunu engelleyen bir madde yok. Şu karanlık dönem, 12 Eylül falan dediğimiz, ondan önce 12 Mart'ta da, bildiğim kadarıyla olağanüstü mahkemelerde Kürtçe savunma yapanlar vardı. Tercüman da Türkçeye çeviriyordu.
Ekonomide dünyanın sayılı ülkeleri arasına girdik. Devlet büyüklerimiz oldum bittim dünya ülkelerinin yöneticilerine akıl öğretiyor. Şu terör denilen dalga var ya, anladığım kadarıyla hükümetimizin uzmanları bu konuda iyi enforme edilmiyorlar. Olur mu? Olur, niye olmasın. KCK sanıklarını yargılayan mahkememizin değerli başkanı açık ve net bir şekilde sanıklara sorsa “Savunma en kutsal haktır. Bu hakkı biz kısıtlayamayız. Savunmanızı ana dilinizde mi yapmak istiyorsunuz yoksa Türkçe mi? Tercihte bulunun” dese ne olur? Ne olacağını ben size söyleyeyim....
Bu dört yüz sanığın yüzde beşinin dahi Kürtçe bildiğini zannetmiyorum. Değil savunma yapmak, sorulara cevap vermek, bunların hiç birini beceremezler. Doğal olarak hapishanede Kürtçe kurslar açılmadıysa. Bir deneyin desem, ileri demokrasiyi ülkemize getirenler ve uygulayıcıları bana kızar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder