23 Kasım 2011 Çarşamba

TV hokkabazları Allah layığınızı versin.

Ünal İNANÇ
Alamanyadan gelin geldi, görelim neyledi.
Cantürk Sakarya benim 55 senelik arkadaşım. Ankara Devlet Konservatuarı'ndan mezun olduktan sonra Türkiye'de kısa bir süre dans etti. Ardından Almanya'ya yerleşti. Yıllarca Vagner'in Bareuth festivalinde Tanhauser balesinde defalarca misafir sanatçı olarak görev yaptı. Dünyanın çeşitli ülkelerinde baş dansçı olarak görev yaptı. Frankfurt'ta yaşıyor. Eşi Theressa, Almanya'da tanınmış bir sanat eleştirmeni yazar. Ne de olsa ikimizin de miadı doldu. Hareket kabiliyeti benden daha iyi olduğu için senede bir iki defa, Frankfurt'tan beni görmeye gelir. Eşi, 10 Kasım'da Anıtkabir ve Türk insanını görmek istemiş. Onun için Yeşilköy'den duraksamadan Ankara'ya geldiler. Ulusoy'dan saat 14.00'da aldım. Anıtkabir'e arabayla gitmek ne mümkün. Bir kilometre ötede indiler, gittiler. Ben arabada kaldım. İki saatten fazla arabada uyumuşum. Uyandım, kimse yok. Bir saat de öyle geçti, geldiler. Hanımefendi çok memnun. Türk insanını, bir siyasi lidere gösterdiği saygıdan dolayı övüyor.
Akşam televizyonlarda bir takım hokkabazları görüyorum. Atatürk'ü çok seviyorlarmış. Atatürk tartışılmalıymış. Atatürk diktatör olarak nitelenebilirmiş. Atatürk demokrasiyi istiyormuş, şimdi demokrasi gelmiş veasire vesaire vesaire. Her vesairenin altında bir aşağılıklık, bir çirkinlik sırıtıyor. Bereket hanımefendi Türkçe bilmiyor. Utandım, tiksindim.
Ne diyeyim, Allah hepsinin layığını versin.
Bir Almana baktım, bir de bizim bu tosunlara. Aklıma Mutlu Çelik'in şiiri geldi sizinle de paylaşmak istedim;

Cevaben
Ne işin varTanrı ile aramda
Sen kimsin ki orucumu sorarsın
Hakikaten gözün yoksa haramda
Baş açığa niye türban sorarsın.

Rakı, şarap içiyorsam sana ne
Yoksa sana bir zararım içerim,
İkimiz de gelsek kıldan köprüye
Ben dürüstsem, sarhoşken de geçerim.

Sakal, şalvar, gümüş, sarık iş değil
İbadetin reklamına sığınma
İnanç varsa inandığına eğil
Her tayinde bir camiye sığınma.

Esir iken mümkün müdür ibadet
Yatıp kalkıp Atatürk’e dua et
Senin gibi dürzülerin yüzünden
Dininden de soğuyacak bu millet.

İşgaldeki hali sakın unutma
Atatürk’e dil uzatma şerefsiz
Sen anandan yine çıkardın amma
Baban kimdi bilemezdin şerefsiz.

Riyakarsın sakal gizlemez seni
Haram ile doldurmuşsun keseni
Dokunulmaz sanırsın sana amma,
Dokunursa bu millet ……… seni.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder